שדרות עולה על הפסים • תחנת רכבת מוגנת טילים נחנכה בעיר

    אבי יעקב | צילום: לע''מ No Comments on שדרות עולה על הפסים • תחנת רכבת מוגנת טילים נחנכה בעיר
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו, ושר התחבורה ישראל כ"ץ, חנכו היום (ג') את רכבת שדרות בתחנת הרכבת הראשונה בישראל הממוגנת נגד טילים. בטקס השתתפו גם סגן שר החוץ זאב אלקין, יו"ר הרכבת דורון וייס ומנכ"ל הרכבת בועז צפריר ועוד.

    ראש הממשלה אמר בטקס "אנחנו מציינים היום יום חג, נקודת ציון במימוש החזון לחבר את כל מדינת ישראל מקרית שמונה ועד אילת ולבטל את הפריפריה. לא צריכה להיות פריפריה בישראל! הכל נגיש הכל מחובר וזה משנה את פני המדינה הלכה למעשה. מהו? ביטחון- כל מה שאנחנו רוצים אנחנו מצילחים לעשות רק אם נשמור על הביטחון שלנו.

    שר התחבורה: "ישנה אווירה כנה של חגיגה כיוון ששדרות היא סמל לאומי. אני וראש הממשלה החלטנו לחבר את הנגב והגליל ללב המדינה ולגשר על כל הפערים החברתיים. על כל רכבת תמיד אומרים "זה לא כלכלי". אולי לפקידי האוצר זה לא כלכלי אבל לתושבי האיזור זה כלכלי מאוד. וכל מי שגר באיזור, כולל סטודנטים וחיילים, ייסע 3 חודשים בחינם ואלפים כבר נרשמו. כך שזה גם כלכלי וגם ציוני".

    השר כ"ץ הזכיר כי תושבי שדרות, נתיבות ואופקים והמועצות האזוריות שמסביבן, יהיו זכאים לנסוע ברכבת משדרות לכל חלקי הארץ ובחזרה, ללא כל תשלום, במשך שלושה חודשים.

    שר התחבורה ציין כי בנוסף לכך יהיו זכאים לנסוע בחינם ברכבת במשך שלושה חודשים כל אלפי הסטודנטים הלומדים במכללת ספיר כמו גם המרצים שאינם גרים בעיר וכן תושבי המועצות האזוריות: שדות נגב, שער הנגב, מרחבים, אשכול ובני שמעון. הנסיעה תתבצע באמצעות כרטיס רב קו נטען של הרכבת שיחולק לתושבים בתחנת הרכבת בשדרות.

    תחנת הרכבת בשדרות שהוקמה בעלות של כ-50 מיליון שקלים היא תחנת הרכבת הראשונה בישראל הממוגנת נגד טילים. התחנה כוללת טרמינל נוסעים חדיש, רציפי נוסעים באורך של כ-300 מטר, שלוש מסילות ברזל ומעברים תת – קרקעיים ועיליים. בצמוד לתחנה נבנה מגרש לכלי רכב, הכולל 400 מקומות חניה. במסגרת הפרויקט מוקמת טיילת, הכוללת שביל להולכי רגל ואופניים, באורך של יותר מקילומטר, ממכללת ספיר ועד לתחנה.

    סג שר החוץ אלקין אמר כי ״לפני שבע שנים וחצי באתי לגור בשדרות המופגזת בקסאמים תקופה קצרה, לאור הזדהות עם התושבים בהזמנת יו'ר ועד פעולה למען ביטחון תושבי שדרות אלון דוידי. מי היה מאמין שהיום נחגוג עם ראש עיריית שדרות החדש אלון דוידי את חיבור העיר למרכז הארץ בקו הרכבת החדש. מגיע לתושבים האמיצים כאן להתחבר למרכז, מגיע להם דיור בר השגה, תעסוקה והעיקר, מגיע להם לחיות בביטחון. הם נתנו בנו את אמונם גם בבחירות הקודמות וגם הפעם ואנחנו נעשה כל מה שתלוי בנו כדי שתל אביב תהיה הפריפריה של שדרות.״

    (צילום: שרון אלון ולע"מ)
    שדרות רכבת (1)

    KBG_GPO00504

    KBG_GPO00503

    KBG_GPO00502

    KBG_GPO00501



    0 תגובות